City Football Group (CFG) heeft vandaag zijn campagne Cityzens Giving for Recovery gelanceerd. De komende 12 maanden zal deze herstelcampagne zijn negen clubs, duizenden medewerkers, spelers en trainers en miljoenen fans verenigen om onze gemeenschappen terug op de been te brengen.

CFG is de grootste privé-eigenaar en exploitant van voetbalclubs ter wereld. Het meest bekend is CFG dankzij zijn kampioenenclub in de Engelse Premier League, Manchester City FC en daarnaast omvatten ze ook New York City FC in de VS, Melbournce City FC in Australië, J-League kampioen, Yokohama F. Marinos in Japan, Montevideo City Torque in Uruguay, Girona FC in Spanje, Sichuan Jiuniu FC in China, Mumbai City FC in India en Lommel SK in België.

CFG heeft het meest dringende antwoord op de uitbraak van COVID-19, de afgelopen drie maanden gesteund met bijna €1112000 aan donaties, goederensteun en de ter beschikkingstelling van zijn faciliteiten.
Met de nakende opstart van het nieuwe voetbalseizoen, heeft CFG als doel nog eens minimaal €1112000 aan fondsen te verwerven via Cityzens Giving for Recovery. Deze campagne zal onze donaties, onze expertise, onze faciliteiten, onze middelen en onze stem inzetten om een positief verschil te maken voor het wereldwijde herstel van onze gemeenschappen.

CFG zal dit doen met zijn clubs, zijn medewerkers, spelers, trainers en fans. Vele partners van CFG zullen ook bijdragen. Eén van hen is Etihad Airways, die de campagne zal helpen lanceren door als front shirtsponsor deze ruimte voor de eerste wedstrijd van Manchester City FC in het nieuwe seizoen te schenken aan ‘Cityzens Giving for Recovery’.
Voor elke donatie van één euro, zal CFG één euro bijleggen voor de steun aan de negen herstelgerelateerde projecten in de buurt van onze clubs. Dit ligt in het verlengde van de traditionele, jaarlijkse Cityzens Giving campagne.

In België werd er gekozen voor het goede doel Sint-Vincentius. Deze vereniging ondersteunt maandelijks meer dan 10.000 Limburgers waaronder 3.000 kinderen. CFG en Lommel SK willen gehele community aansporen om een steentje bij te dragen.

De groep zal ook elke medewerker binnen zijn netwerk de kans geven om een dag als vrijwilliger te werken, waardoor er duizenden uren aan vrijwilligerswerk zullen worden verzameld. Fans kunnen ook een bijdrage leveren, door te doneren aan de verschillende projecten of door zelf een fondsenwerving op te starten of door ideëen aan te leveren die de gemeenschap terug op de been helpen, die CFG mogelijks kan steunen.

Ferran Soriano, Chief Executive van City Football Group, zei:

“Eerstelijnswerkers, wereldwijd hebben heldhaftig gereageerd op de uitbraak van COVID-19. Met CFG hebben we het voorrecht gehad om een klein deeltje te kunnen bijdragen aan de eerste hulp. Nu is de tijd gekomen om vooruit te kijken en om onze verantwoordelijkheid op te nemen in het herstel van onze gemeenschappen. Voor de allereerste keer zetten wij al onze wereldwijde middelen, ons volledig netwerk, al onze medewerkers, spelers en trainers in om nu te focussen op herstel. Deze veelzijdige campagne zal onze expertise, onze faciliteiten, ons platform en onze stem bundelen om mensen en onze gemeenschappen te helpen. En dat zullen we samen doen. Wij roepen onze wereldwijde community van Cityzens op om ons hierbij te helpen zodat wij zoveel mogelijk mensen kunnen helpen met het herstel.”

SLOT

Voor meer informatie aangaande onze Cityzens Giving for Recovery projecten, surf naar www.cityzensgiving.org