Met het lanceren van het ‘Lommels feel good magazine’ geeft Bruisend Lommel ons een kijkje in de interne keuken van Lommelse handelszaken en horecagelegenheden. Het magazine werd namelijk opgebouwd met een persoonlijke insteek: elk van de 48 deelnemende leden stuurde met hun productfoto’s een ‘wist-je-datje’ mee van de zaak of het personeel. Het profiel werd vervolledigd met ‘het gezicht van de zaak’, want een persoonlijke aanpak die start bij het (her)kennen van je lokale winkelier. Leuke, interessante of lekkere onderwerpen zorgen voor de ‘feel good-sfeer’ die het magazine uitademt. Het blad wordt huis-aan-huis verdeeld in alle Lommelse brievenbussen en biedt een alternatief voor het ‘Ladies weekend’ dat ook dit jaar geen doorgang kan vinden.
Door het wegvallen van het ‘Ladies weekend’ moest handelaars-en horecavereniging Bruisend Lommel een nieuw concept bedenken om de consumenten aan te spreken. Al gauw werd ‘de lokale handelaar’ de rode draad door het magazine. Hiermee wordt de huidige trend van ‘koop lokaal’ die sinds 2020 aan een opmars bezig is, mee onderlijnd. Verschillende leden en partners gaven de nodige input voor dit ‘Lommels feel good magazine’ waardoor het fris en ontspannend is om te lezen. Naast de bijdragen van de leden met foto’s en weetjes, ontdek je er een exclusief recept van sterrenchef Jan Tournier van Cuchara, leestips, advies voor een gezonde levensstijl en bijhorende receptjes, enzoverder. Lommelaar Chel Driesen schreef een prachtige column in zijn typische stijl en uiteraard mogen enkele toeristische tips uit Lommel niet ontbreken. Een bruisende samenwerking die resulteert in een magazine dat veel verder gaat dan een fotocatalogus met schitterende collecties. Een winactie waarbij consumenten tot 200 euro kunnen winnen, maakt het geheel af.
“Het ladies weekend is een vast evenement dat door onze Lommelse vrouwen bijzonder gesmaakt wordt”, reageert Ivo Van Genechten, voorzitter van Bruisend Lommel. “Jammer genoeg valt dit evenement opnieuw in het water. Gelukkig konden we een passend alternatief verzinnen en dat hebben we gedaan met het ‘Lommels feel good magazine’. We vonden het belangrijk om dezelfde troeven als in het ‘ladies weekend’ te laten terugkomen met name gezelligheid, aandacht voor lekker eten en drinken, lokaal shoppen, leuke weetjes en vooral dat ‘feel good-gevoel’. 48 van onze leden hebben actief meegewerkt aan dit eenmalige magazine door foto’s en wist-je-datjes in te sturen. Enthousiasme is iets wat onze lokale handelaars elke dag uitstralen naar hun klanten. Dit vertaald zien in een eigen magazine, maakt me erg trots”, vult Ivo aan.
“Elke mogelijkheid om onze zaak in de kijker te zetten is mooi meegenomen. Zeker een initiatief als dit waarbij het magazine tot rechtstreeks bij de consument aan huis geleverd wordt”, reageert Michel Vandenberk die, samen met zijn zoon Beau, CafĂ© Melchior uitbaat. Michel is zelf een fervente wandelaar. Hij vindt in Lommel alles wat hij zoekt: mooie wandelgebieden, een uitgestrekt fietsnetwerk, recreatiemogelijkheden voor binnen en buiten en voldoende winkelgelegenheid. Dit wordt compleet gemaakt wanneer de terrassen en eetgelegenheden open gaan en er volop evenementen georganiseerd worden. “Ik vind het magazine een uitgelezen kans om onze zaak aan de Lommelaren voor te stellen. We staan er te blinken tussen heel wat andere handelaars en horeca uitbaters met allerlei soorten producten en diensten. Zeker in deze tijden is het zeer belangrijk om de handen in elkaar te slaan, want niet alleen onze bezoekers ook handelaars missen de horeca, het brengt zoveel meer gezelligheid en sfeer!”
Ook Michel erkent dat het moeilijk is, zowel op financieel als op mentaal gebied. “Geen perspectief hebben en een streefdatum waarbij we afhankelijk zijn van de steeds wijzigende cijfers is allesbehalve gemakkelijk, maar we komen er wel. Ik sluit me graag aan bij de woorden van Chel Driesen: dat de hele horeca maar weer gauw open mag! Dan schijnt in Lommel de zon 24/7!”Het ‘Lommels feel good magazine’ leest u op de website van https://www.bruisendlommel.be/wp-content/uploads/2021/03/Het-Lommels-Feel-good-magazine.pdf